Podział zajęć według zaawansowania

Zajęcia w Indigo Studio są oznaczone symbolami 1, 2, 3 oraz **. Taki podział jest uwarunkowany troską o bezpieczeństwo osób początkujących oraz dbaniem o progres osób zaawansowanych. Nie da się połączyć tych dwóch grup uczestników bez straty dla jednej z nich. Dlatego zapoznajcie się z poniższymi wskazówkami. Jeżeli nadal będziecie mieli wątpliwości, który trening dla Was jest najbardziej odpowiedni, to śmiało dzwońcie do nas, pytajcie instruktorów i recepcjonistek o wszystko. Jesteśmy po to, abyście w trakcie zajęć czuli się bezpiecznie i komfortowo.

PS. Jeżeli opis danego poziomu jest dla Was zagadkowy tzn. że jeszcze nie jest dla Was 🙂 

1
Zajęcia, na które może przyjść każdy. Od nich obowiązkowo rozpoczynają wszyscy NOWI KLIENCI. Na tych zajęciach zawsze powtarzamy i utrwalamy bazowe informacje techniki Pilates lub bodyART. Aby móc robić postępy, uczyć się i rozwijać musisz poznać podstawy! Dokładnie tak jak w matematyce – nie rozwiążesz trudnego zadania, nie znając tabliczki mnożenia.
Jeżeli dawno nic nie robiliście dla swojego ciała, to zacznijcie od Pilates 1. Zróbcie od 4-8 treningów i udajcie się na bodyART 1. Pozostańcie na poziomie pierwszym co najmniej 2 miesiące i spytajcie trenera czy możecie pójść dalej. Jeżeli będziecie bardzo utalentowani instruktor na pewno „wyłowi” Was wcześniej:)
Jeżeli jesteście bardzo aktywni i wysportowani, a tylko rodzaj treningu jest dla Was nowością, to zalecamy minimum 8 treningów Pilates 1 (bo techniczne szczegóły trzeba poznać) i minimum 4 treningi bodyART 1.

**
Zajęcia z gwiazdkami oznaczają, że w tym treningu mogą uczestniczyć klienci z problemami zdrowotnymi (głównie kręgosłup). Zaznaczamy, że jesteśmy dobrymi trenerami aktywności ruchowej, ale nie fizjoterapeutami i lekarzami. Naszym celem jest profilaktyka czyli uświadamianie i poprawa nawyków. Ćwiczenia głównie dotyczą stabilizacji i bezpiecznej mobilizacji kręgosłupa. Prosimy, nie przychodźcie na zajęcia z bólem lub po zażyciu środków przeciwbólowych. Ból został wymyślony po to, aby nas przed czymś przestrzegać:) Ważne, aby fizjoterapeuta lub lekarz prowadzący wyrazili zgodę na Wasze treningi.

2
Najprostsze określenie – „średniozaawansowany” . Dotyczy osób, które minimum 2 miesiące regularnie uczęszczają do Indigo oraz:
Pilates 2 – oznacza, że znasz i potrafisz zastosować podstawowe pojęcia (np. power house, centerline, head nod, neck curl) oraz  wykonać podstawowe ćwiczenia (np. the hundred, roll up, ABSeries, spine stretch, shoulder bridge, side kick series) Potrafisz oddychać w sposób poprawny i świadomy. Skupiasz się na technice i jakości a nie na walce o przetrwanie:)
bodyART 2 – oznacza, że wiesz jak płynnie przejść przez wszystkie pozycje bodyART clock (układ podstawowych ćwiczeń) i wykonać je poprawnie technicznie. Potrafisz oddychać w sposób świadomy. Góra ciała jest na tyle wzmocniona, że wytrzymuje w hover lub V pose, a nogi dają radę w lunge:) To otwiera Ci też ścieżkę do większych wyzwań jeżeli chodzi o wytrzymałość, siłę, dynamikę.

3
Treningi dla osób zaawansowanych w Pilates lub bodyART. Klienci bez problemu czerpią siłę i wydłużenie z Power House. Znają bardziej złożone koordynacyjnie ćwiczenia (np. control balance, long back stretch, boomerang) i mają wytrzymałość na wysokim poziomie. Stosują wszystkie zasady Pilates   w treningu (łącznie z precyzją i płynnością ruchu), a w bodyART mają pełne zakresy ruchu w stawach, bardzo dobre podstawowe wzorce ruchu i wytrzymałość siłową pozwalającą czerpać radość z pierwszej fazy swingów.

1/2 , 2/3
Trening uwzględniający poziom zaangażowania i zaawansowania uczestników w danym dniu. Może być prosto i energicznie lub trudno, warsztatowo ale bardzo rozwijająco. Na takie zajęcia zapraszamy ćwiczących z obu przypisanych do nazwy poziomów.

Indigo Studio Pilates & More 2019