Więcej o treningu pilates

Ten autorski system ćwiczeń wymaga wysokiej koncentracji i skupienia, polega bowiem na wykonywaniu precyzyjnych i ściśle określonych ruchów. Dzięki temu mięśnie jednocześnie wzmacniają się i rozciagają. Przez to całe ciało odzyskuje sprężystość, poprawia się sylwetka – staje się smukła i młodzieńcza, a chód lekki i prawidłowy. Charakterystyczny dla metody Pilatesa jest także fakt, iż nie skupia się on tylko na mięśniach dużych i mocnych, ale wzmacnia też mięśnie małe i słabe, z istnienia których często w ogóle nie zdajemy sobie sprawy.

W dzisejszych czasach, gdy większość z nas prowadzi siedzący tryb życia, najważniejsze jest to, że Pilates stabilizuje kręgosłup tzn. wzmacnia lub angażuje mięśnie głębokie odpowiedzialne za „podpieranie” kręgosłupa i ustawianie go w odpowiedniej pozycji. Te mięśnie to m.in.: poprzeczny brzucha, wielodzielny oraz mięśnie dna miednicy. Dodatkowo uczy prawidłowego, efektywnego oddechu torem przeponowym.

Regularny trening Pilates:

  •  Wysmukla sylwetkę i „wyciąga” ciało.
  •  Zwiększa siłę mięśni (w szczególności mm brzucha, mm dolnej części pleców, mm pośladków)
  •  Poprawia stabilność kręgosłupa (prewencja urazów i zwyrodnień).
  •  Poprawia elastyczność ciała.
  •  Uczy prawidłowego, pełnego i efektywnego oddechu.
  •  Równoważy siłę mięśni po obu stronach ciała.
  •  Zwiększa świadomość własnego ciała.
  •  Poprawia koordynację ruchową i równowagę.
  •  Rozluźnia mięśnie ramion, karku i górnej części pleców (zwyczajowo napięte przez reakcje stresowe).
  •  Jest bezpieczny i zalecany bez względu na wiek oraz poziom sprawności.

Podczas ćwiczeń nie wykonujemy gwałtownych ruchów i podskoków – jest to metoda doskonała dla osób z bólami stawów i kręgosłupa, osób z nadwagą – ograniczającą możliwość aktywnych ćwiczeń oraz dla tych, którzy długo nie ćwiczyli. Jedną z ogromnych zalet metody jest fakt, że nie wymaga ona od nas powtarzania w nieskończoność. Każde ćwiczenie wykonujemy maksymalnie 5-10 razy, dzięki czemu unikamy uczucia znudzenia i zmęczenia. Jedną z podstawowych zasad metody jest to, że nie ilość jest tu najważniejsza, a jakość. To jakość czyni tę metodę tak efektywną i o tym nigdy podczas ćwiczeń nie wolno zapominać. Aby uzyskać optymalne efekty należy ćwiczyć minimum 2-3 razy w tygodniu. Pierwsze efekty pojawiają się szybciej niż w innych systemach, bo już po pierwszych 10-20 treningach.

Pilates jest bardzo popularny wśród zawodowych sportowców. Jest idealnym treningiem sprawności ogólnej, uzupełniającym trening specjalistyczny. Daje dobre podstawy techniczne i poprawia czucie głebokie ciała (propiocepcję). Sprawdza się idealnie jako aktywna regeneracja lub podtrzymywanie wysokiej formy, gdy kontuzja wyklucza sportowca z treningów specjalistycznych.

Indigo Studio Pilates & More 2017